ΑΠΟΣΤΑΣΗ – ΤΑΧΥΤΗΤΑ – ΜΟΝΑΔΕΣ Μετατροπή μιλίου σε χλμ, ιντσες, γυάρδες και στατικά μίλια • 1 χλμ (klm) = 0,53 ναυτικού μιλίου ( nautical miles) 0.52 στατικού μιλίου (statute mile) 1093,61 γυάρδες (yards) 3280,83 πόδια (feet) • 1 μέτρο (meter) = 100cm 39,37 ίντσες (inches) 3.280 πόδια (feet) 1.096 γυάρδες (yards) 0.54 οργιές (fathom) 0.0005 ναυτικού μιλίου (nautical miles) 0,0006 στατικού μιλίου (statute miles) • 1 πόδι (foot) = 0.304 μέτρα (meters) 12 ίντσες (inches) 0.33 γυάρδες (yards) • 1 ίντσα (inch) = 2.54 εκ. (cm) • 1 ναυτικό μίλι (nautical mile) = 1852m 6076.11 πόδια (feet) 2025.37 γυάρδες (yards) 1.150 στατικού μιλίου (statute mile) • 1 στατικό μίλι = 1609,34 μέτρα (meters) 1.60 χλμ (km) 0.86 ναυτικού μιλίου (nautical mile) 5280 πόδια (feet) 1760 γυάρδες (yards) • 1 οργιά (fathom) = 1,82 μέτρα (meters) 6 πόδια (feet) 2 γυάρδες (yards) • 1 γυαρδα (yard) = 0,914 μέτρα (meters) 36 ίντσες (inches) 3πόδια (feet) | |
ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ • Ακτοπλοϊα: Η κατεύθυνση των κινήσεων του σκάφους σε σχέση με την παραπλήσια ακτή, τα καταφανή σημεία στη θάλασσα (νησίδες – βράχια – ξέρες – σημαντήρες – φάροι κτλ) και τα βάθη ονομάζεται ακτοπλοϊα. • Αναμέτρηση: είναι η μέθοδος προσδιορισμού του στίγματος με βάση την πορεία, την ταχύτητα και το χρόνο του πλου, που μεσολάβησε ξεκινώντας από γνωστό στίγμα. • Στίγμα του σκάφους: το στίγμα του σκάφους είναι η γεωγραφική του θέση στη θάλασσα. Αν και υπάρχουν διάφοροι τρόποι αναφοράς για τον καθορισμό του στίγματος κατά κανόνα αναφέρεται με τις γήινες συντεταγμένες του μήκους και του πλάτους. • Παράλλαξη: ονομάζεται η θέση ενός αντικειμένου κατά την οποία η σχετική του διόπτευση είναι 90ο δεξιά ή αριστερά. • Πλοηγία: Η ακτοπλοϊα μέσα σε περιορισμένα ύδατα (στενά, διάυλους, διώρυγες, λιμάνιαα κτλ) χαρακτηρίζεται ως πλοηγία. • Ναυτική τέχνη: Σημαίνει ναυτική αντίληψη, ναυτοσύνη αλλά και προ πάντως πείρα και γνώσεις. Είναι γνήσιο γέννημα της μεγάλης «σχολής της ναυτικής πείρας» • Ναυτική αντίληψη: Εννοούμε την ικανότητα του ατόμου να αντιλαμβάνεται με τις αισθήσεις του και με μεγάλη ευκολία οτιδήποτε συμβαίνει και έχει σχέση με το σκάφος του και το ναυτικό περιβάλλον εν γένει. • Ναυτοσύνη : Είναι η τέχνη και η ικανότητα που διαθέτει κάποιος να εκτελει σωστά, έγκαιρα και αποτελεσματικά τα θαλάσσια έργα σύμφωνα με τους άγγραφους νόμους και κανόνες που υπαγορεύονται από τη ναυτική τέχνη και εμπειρία. • Τροπίδα – καρένα – καρίνα (keel): Ονομάζεται το κατώτατο δοκάρι, ξύλινο, μεταλικό ή πλαστικό, ανάλογα με το υλικό της κατασκευής, το οποίο διήκει καθόλο το μήκος του σκάφους από την πλώρη μέχρι την πρύμνη. Είναι η βαση κατασκευής ενός παραδοσιακού σκάφους, πάνω στο οποίο στηρίζεται ο σκελετός και γενικότερα το σώμα του σκάφους. Η καρίνα των συνηθέστερων ιστιοπλοϊκών σκαφών συνήθως είναι τριγωνική και ονομάζεται fin keel. • Στραβόξυλα: Είναι τα κυρτά μέρη κομμάτια σκληρού ξύλου κατά ζευγάρια ένα δεξιά και ένα αριστερα. Σπανιότερα κάθε ζευγάρι αποτελεί ένα κομμάτι με φυσική ή τεχνητή κάμψη. Συνδέονται με την καρίνα και υψώνονται συμμετρικά εκατέρωθεν αυτής καθόλο το μήκος της αποτελώντας το σκελετό. • Νομείς ή πόστες: Αντί των στραβόξυλων, συχνά συναντάμε τους νομείς οι οποίοι αποτελούν τα πλευρά ή τα «παϊδια» του σκάφους. Καρφώνονται κάθετα προς την καρίνα κατά ζευγάρια, και ίσα διαστήματα εκατέρωθεν αυτής. • Όκι: ονομάζονται οι κυκλικές ή ελλειψοειδείς τρύπες που κατασκευάζονται προς πλώρα ή πρύμα στις μάσκες του σκάφους . Από αυτά διέρχονται είτε η αλυσίδα του σκάφους από το στρίτσιο, είτε οι κάβοι πρόσδεσης του σκάφους προς το ντόκο. |
http://www.albatros-yachting.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=2
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου