Θετικές οι αντιδράσεις οργανώσεων καταναλωτών
Σύσσωμες οι οργανώσεις και οι φορείς της κοινωνίας των πολιτών καλωσορίζουν το νέο πλαίσιο λειτουργίας των εισπρακτικών εταιρειών που ανακοινώθηκε χθες και σκοπό, έχει την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες πρακτικές.
«Τα ακούμε και είναι σε θετική κατεύθυνση. Από την στιγμή που ο καταναλωτής έχει αποφασίσει να χρησιμοποιήσει το πτωχευτικό, γιατί να τον ενοχλούν και σε άλλες διευθύνσεις, αυτόν και μέλη τις οικογένειας του;
Ας ξεκαθαρίσουμε όμως κάτι, την βασική ευθύνη την έχουν οι τράπεζες, αυτές είναι που πιέζουν τις δικηγορικές εταιρίες και τις εισπρακτικές να προχωρούν σε αυτές τις πρακτικές. Ας ελπίσουμε ότι θα θεσμοθετηθεί και θα εφαρμοστεί στην πράξη», εξηγεί ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης.
«Εμείς πιέζαμε προς αυτή την κατεύθυνση. Όσοι χρωστάνε, χρωστάνε πολλά. Σήμερα έχουμε 16.000 μέλη και οι περισσότεροι είναι υπερχρεωμένοι. Όλες οι ενώσεις έχουν αυτή την παρατήρηση να κάνουν, ότι οι εταιρίες έχουν αφηνιάσει. Είναι ένα πολύ σωστό μέτρο και το χαιρετίζουμε», υπογραμμίζει η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Ελένη Αλευρίτου.
Σύμφωνα με τις καινούργιες προβλέψεις, οι εταιρείες μπορούν να τηλεφωνούν για την ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη απαίτηση μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη, στις ώρες 9 πμ -10 μμ και μόνο τις εργάσιμες ημέρες.
Οι συνομιλίες θα καταγράφονται και οι «διαπιστευμένες» εταιρείες θα αναγκάζονται να χορηγούν σε τακτά διαστήματα στοιχεία για τις κλήσεις και τις λίστες καταναλωτών που ενημερώνουν.
Οι καταναλωτές μπορούν να ζητούν ενημέρωση και να υποβάλουν τις καταγγελίες τους στην τηλεφωνική γραμμή 1520.
«Τα ακούμε και είναι σε θετική κατεύθυνση. Από την στιγμή που ο καταναλωτής έχει αποφασίσει να χρησιμοποιήσει το πτωχευτικό, γιατί να τον ενοχλούν και σε άλλες διευθύνσεις, αυτόν και μέλη τις οικογένειας του;
Ας ξεκαθαρίσουμε όμως κάτι, την βασική ευθύνη την έχουν οι τράπεζες, αυτές είναι που πιέζουν τις δικηγορικές εταιρίες και τις εισπρακτικές να προχωρούν σε αυτές τις πρακτικές. Ας ελπίσουμε ότι θα θεσμοθετηθεί και θα εφαρμοστεί στην πράξη», εξηγεί ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης.
«Εμείς πιέζαμε προς αυτή την κατεύθυνση. Όσοι χρωστάνε, χρωστάνε πολλά. Σήμερα έχουμε 16.000 μέλη και οι περισσότεροι είναι υπερχρεωμένοι. Όλες οι ενώσεις έχουν αυτή την παρατήρηση να κάνουν, ότι οι εταιρίες έχουν αφηνιάσει. Είναι ένα πολύ σωστό μέτρο και το χαιρετίζουμε», υπογραμμίζει η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Ελένη Αλευρίτου.
Σύμφωνα με τις καινούργιες προβλέψεις, οι εταιρείες μπορούν να τηλεφωνούν για την ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη απαίτηση μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη, στις ώρες 9 πμ -10 μμ και μόνο τις εργάσιμες ημέρες.
Οι συνομιλίες θα καταγράφονται και οι «διαπιστευμένες» εταιρείες θα αναγκάζονται να χορηγούν σε τακτά διαστήματα στοιχεία για τις κλήσεις και τις λίστες καταναλωτών που ενημερώνουν.
Οι καταναλωτές μπορούν να ζητούν ενημέρωση και να υποβάλουν τις καταγγελίες τους στην τηλεφωνική γραμμή 1520.
http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/299119/ikanopoiisi-gia-to-freno-stis-etaireies-eispraxis-ofeilon/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου