Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

ΝΕΡΑΚΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΥΚΤΙΟ....ΠΙΝΕΤΕ!!!

Οι καταναλωτές σταμάτησαν να πίνουν μπύρες - Πτώση σε Amstel & Heineken

image

 
Η μείωση της κατανάλωσης έπληξε και τα μεγέθη του leader της μπύρας στην Ελλάδα. Τα κέρδη προ φόρων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κατήλθαν το 2010 στα 78,8 εκατ. ευρώ σημειώνοντας πτώση 23,1%. Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 54,5% στα 29,5 εκατ. ευρώ λόγω και της έκτακτης εισφοράς. Οι πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν μικρότερη πτώση κατά 1,7% και διαμορφώθηκαν στα 440,8 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο εξάμηνο του 2011 οι πωλήσεις στο σύνολο του κλάδου στα super market καταγράφουν πτώση 12%, καθώς εκτός από τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης δεν βοηθούν και οι καιρικές συνθήκες αφού Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο η μέση θερμοκρασία ήταν χαμηλότερη σε σχέση με άλλες περιόδους. Για το σύνολο της χρήσης βαρόμετρο για την πορεία του κλάδου θα είναι οι επιδόσεις του τουρισμού και βεβαίως το πόσο θερμό θα είναι το Καλοκαίρι.

Η διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας πάντως παραμένει επικεντρωμένη στους μακροπρόθεσμους στόχους της επιχειρηματικότητας και της στρατηγικής της ανάπτυξης. Αυτοί είναι η ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας, η συνέχιση του επενδυτικού της πλάνου και η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της με νέα προϊόντα.

Επίσης, σε συνάντηση της διοίκησης με δημοσιογράφους για μία ακόμη φορά τα στελέχη της πολυεθνικής δεσμεύτηκαν για τη διατήρηση των 4 παραγωγικών μονάδων στην Ελλάδα με παράλληλη διασφάλιση των 1.120 θέσεων εργασίας.

Αυτό προκύπτει και από την επιθετική πολιτική που ακολουθεί ο όμιλος στον τομέα των επενδύσεων. Για το 2011 η εταιρεία θα επενδύσει 25 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. ευρώ το 2010. «Τα τελευταία δέκα χρόνια η εταιρεία έχει επενδύσει περισσότερα από 278 εκατ. ευρώ στη βελτίωση και την ανανέωση του εξοπλισμού, ενώ την πενταετία 2006-2010 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεισέφερε στα έσοδα του κράτος μέσω φόρων, τελών και εισφορών συνολικά 945 εκατ. ευρώ», αναφέρουν τα στελέχη της.

Ο κ. Ν. Ζέρβας, οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, δήλωσε σχετικά: «Ολοι εμείς στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, εδώ και 46 χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στην ελληνική αγορά, κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας να αποτελούμε μοχλό ανάπτυξης και σταθερότητας στην ελληνική οικονομία. Ολα αυτά τα χρόνια επενδύουμε σταθερά στην ελληνική αγορά, διασφαλίζουμε και δημιουργούμε νέες θέσεις απασχόλησης, ενισχύουμε την αγροτική ανάπτυξη, συμβάλουμε στην ανάπτυξη της αγοράς με μια ευρεία γκάμα προϊόντων. Πιστεύουμε ότι με συλλογική προσπάθεια όλων των δυνάμεων της οικονο μίας και της κοινωνίας θα διανύσουμε τη δύσκολη διαδρομή και θα γυρίσουμε στο δρόμο της ανάπτυξης».

Οπως προαναφέρθηκε, στόχος της διοίκησης είναι η ενίσχυση των εξαγωγών από 8% επί του τζίρου που είναι σήμερα στο 12% την επόμενη διετία.

Η εταιρεία εξάγει σήμερα τα προϊόντα της σε 30 χώρες και διευρύνει συνεχώς το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της, όπως για παράδειγμα με το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος με 0% αλκοόλ. Παράλληλα επεκτείνει την παρουσίας της σε νέες αγορές όπως Μέση Ανατολή, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Αφρική.

Στην Ελλάδα το 2011 λανσαρίστηκαν η BIOS 5, η πρώτη μπίρα στον κόσμο που παράγεται από τη ζυθοποίηση 5 δημητριακών (κριθάρι, σιτάρι, σίκαλη, καλαμπόκι και ρύζι), η Amstel Premium Pils και η Sol, ενώ η Heineken κυκλοφόρησε στη νέα ανανεωμένη συσκευασία K2.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου