Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΕΞΑΘΛΙΩΝΟΥΝ!!!!

Τιμές … του ύψους και του βάθους!!!!


 
 
Πρωταθλήτρια ακρίβειας σε είδη προσωπικής φροντίδας και δημητριακών, αλλά ουραγός, με τις χαμηλότερες τιμές σε νωπά προϊόντα, είναι η Ελλάδα.
Σε σύγκριση με έξι χώρες της ΕΕ, την Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Βουλγαρία, την Ισπανία και τη Μ. Βρετανία, η Ελλάδα παρουσιάζει αντιθέσεις, με κριτήριο ένα δείγμα 70 προϊόντων.

Αυτό προέκυψε απο την έρευνα για λογαριασμό του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας από την Alternative σε συνεργασία με την Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς, με βάση την οποία, η χώρα μας βρίσκεται στην 4η θέση (ξεκινώντας από την φθηνότερη) πίσω από Βουλγαρία, Ισπανία και Γερμανία, ενώ ακολουθούν η Ιταλία, η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία.

Όπως τονίστηκε μάλιστα κατά την παρουσίαση της έρευνας, αν αφαιρεθεί ο συντελεστής ΦΠΑ ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα, η Ελλάδα βρίσκεται χαμηλότερα από το συνολικό μέσο όρο.

Τα προϊόντα που οι τιμές τους είναι αρκετά υψηλότερες σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες είναι κυρίως τα είδη προσωπικής περιποίησης καθαρισμού και τα δημητριακά. Ενδεικτικά, συγκρίνοντας προϊόντα συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ:
- Η μπύρα Heineken 330 ΜL μεταλλικό κουτί είναι στα 0,98 στην Ελλάδα και 0,71 στην Ισπανία
- Το αποσκληρυντικό πλυντηρίου ρούχων EXPR BALL CALGON 15 ταμπλέτες, στην Ελλάδα είναι στα 7,20 ενώ στον αντίποδα στη Γερμανία είναι στα 4,99. Με 30 ταμπλέτες είναι στα13,35 και 10,17 στην Ιταλία.
-Το αφρόλουτρο AXE DARK TEMPTATION 400 ML είναι στην Ελλάδα στα 4,18 και στην Ισπανία 3,25.
-Το στοματικό διάλυμα LOSTERINE κλασσικό Πράσινο 500 ML στην Ελλάδα είναι 6,80 και στην Γερμανία 3,46.
- Η Οδοντόκρεμα COLGATE HERBAL 75 ML στην Ελλάδα είναι στα 2,18 και στη Γαλλία στα 1,46.
- Η σερβιέτα ULTRA NIGHT ALWAYS 10 Τεμάχια είναι στην Ελλάδα στα 2,51 και στη Γαλλία 2,16.
- Το υγρό πιάτων Fairy 500 ML είναι στα 1,57 και στην Γερμανία 0,97
- Τα δημητριακά σοκολάτας Nesquik 375 γρ είναι στην Ελλάδα 2,91 και στην Ισπανία 2,19
- Τα δημητριακά Αll Bran Plus Kelogs 375 γρ στην Ελλάδα φτάνουν τα 3,79 και στην Ιταλία τα 2,89
- Τα δημητριακά Corn Flakes Kelogs 375 γρ είναι στην Ελλάδα στα 2,91 και στην Ισπανία 1,98.
-Καφές φίλτρου εκλεκτός Jacobs 250 γρ είναι 3,78 και στην Βουλγαρία 2,50
- Μαγιονέζα Kraft 500 ML είναι στην Ελλάδα 2,32 και στην Γερμανία 1,79
- Τα πατατάκια Lays κλασσικά 120 γρ είναι στη χώρα μας στα 1,20 και στην Βουλγαρία 0,76

Στον αντίποδα, στα νωπά προϊόντα, όπου η σύγκριση έγινε με βάση τις χαμηλότερες τιμές σε κάθε χώρα «παρατηρείται ότι η Ελλάδα είναι μια από τις πιο φτηνές χώρες συμπεραίνοντας ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να βρει αρκετά οικονομικές λύσεις».
Ένα κιλό ντομάτες, στην Ελλάδα είναι στα 1,01, ενώ στη Γερμανία 2,42.
Ένα κιλό πορτοκάλια στην Ελλάδα είναι 0,52, ενώ στη Γαλλία 1,66.
Ένα λίτρο φυσικός χυμός πορτοκάλι είναι στην χώρα μας στα 0,72 και στην Γερμανία 1,54
Ένα κιλό τυρί γκούντα στην Ελλάδα είναι στα 5,95 και στη Γαλλία στα 9,93
Ένα κιλό χοιρινό νωπό μπριζόλα λαιμού με οστά είναι 3,80 στην Ελλάδα και 11,99 στην Ιταλία.

Περνώντας στα νωπά οπωροκηπευτικά, στις τιμές από το ράφι στο χωράφι, συγκριτικά με την Ισπανία, οι τιμές παραγωγού στα ελληνικά προϊόντα μάλλον κρίνονται υψηλές.Ενδεικτικά, η πατάτα σε επίπεδο παραγωγού στην Ελλάδα είναι 0,34 και στην Ισπανία 0,12.

Οι φόροι, ο πληθωρισμός και οι εξωγενείς παράγοντες

Το 2011 ο πληθωρισμός, σύμφωνα με τη Eurostat, διαμορφώθηκε στο 3,13%, ενώ εάν αφαιρεθούν οι φόροι, το ποσοστό μειώνεται στο 1,15%. Με βάση τον εναρμονισμένο πληθωρισμό, η χώρα μας κατατάσσεται στην 23η θέση (όπου 1η είναι η υψηλότερη μεταβολή) ανάμεσα σε 30 κράτη της ΕΕ.

Παράλληλα, όσον αφορά τις ανατιμήσεις, με βάση τα στοιχεία:
*Στην διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, οι συνεχιζόμενες ανοδικές πιέσεις των τιμών οφείλονται:
-στις αυξήσεις του συντελεστή Φ.Π.Α. (από 11% σε 13% στα τρόφιμα από 01/01/2011 και από 13% σε 23% από 01/09/2011 στα μη αλκοολούχα ποτά)
-στις διεθνείς αυξήσεις τον πρώτων υλών (ζάχαρη +21,5%, σιτηρά +34,9%, καφές +31,2%, λιπάσματα +17,7%, σε ετήσια βάση)
- στις εγχώριες αυξήσεις των τιμών παραγωγού (αγελαδινό γάλα +14,2% σε ετήσια βάση)
-στο αυξημένο κόστος μεταφοράς και διακίνησης των προϊόντων λόγω των τιμών των καυσίμων (πετρέλαιο BRENT +32,7%, σε ετήσια βάση)
- και στην ανελαστικότητα της ζήτησης.

*Στα αλκοολούχα ποτά & καπνός οι ανατιμήσεις οφείλονται αποκλειστικά στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης
*Στην στέγαση και στις μεταφορές οι ανατιμήσεις οφείλονται αποκλειστικά στην ραγδαία αύξηση των τιμών των καυσίμων (θέρμανσης και κίνησης αντιστοίχως).

Τόσο οι διεθνείς τιμές όσο και η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης (αυξήθηκε από 2 σε 6 λεπτά ανά λίτρο από 15 Οκτωβρίου) οδήγησαν τις λιανικές τιμές σε υψηλότερα επίπεδα παρ΄ ότι υπάρχει σημαντικός περιορισμός των περιθωρίων κέρδους των πρατηρίων και των εταιρειών εμπορίας (κυμαίνεται σταθερά κάτω από τα 10 λεπτά ανά λίτρο, μειωμένο κατά περίπου 20%).

Ωστόσο, αυτό που επισημαίνεται είναι ότι για τη στέγαση, η μελέτη της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος που συντάχθηκε τον Οκτώβριο του 2011, εκτιμά οτι τα ενοίκια, τόσο κατοικίας όσο και εμπορικής χρήσης, παρουσιάζουν ραγδαία μείωση, καθώς τα περισσότερα συμβόλαια επαναδιαπραγματεύονται οδηγώντας σε μείωση τον ενοικίων η οποία εκτιμάται ότι είναι μεγαλύτερη από 15%.

Αυτή η μείωση δεν αποτυπώνεται στο γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή, πιθανώς λόγω του γεγονότος ότι τα αναφερόμενα ενοίκια είναι υποεκτιμημένα σε σύγκριση με τα πραγματικά σε μεγάλο βαθμό (20-40%).

Παράλληλα, στον κλάδο των εμπορικών μισθώσεων λειτουργούν ήδη επιτροπές διακανονισμού, που πολλές φορές αποτελούν «μοχλό πίεσης», για το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τα logistics… δεν «εκλογικεύουν» το κόστος μεταφοράς

Ο νησιωτικός .. χαρακτήρας της Ελλάδας έχει και τα αρνητικά του. Η μεταφορά «αποσπά» το 10%-15% της τιμής του προϊόντος. Η νησιωτική Ελλάδα λοιπόν ενέχει μεγάλο κόστος ανεφοδιασμού. Για παράδειγμα, η μεταφορά ενός χαρτοκιβωτίου από τον Πειραιά στο Ηράκλειο κοστίζει σχεδόν το ίδιο με τη διαδρομή από τον Πειραιά στην Ολλανδία!

Το κόστος μεταφοράς μεγάλωσε λόγω της επιβολής του ΕΦΚ και την ίδια στιγμή δεν υπάρχουν εναλλακτικές, όπως ο σιδηρόδρομος. Από πλευράς ΥΠΑΑΝ, τονίζεται πως είναι σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών για να αρθούν οι στρεβλώσεις και να αλλάξει το κανονιστικό πλαίσιο με τους σιδηροδρόμους και να επέλθουν αλλαγές στις μεταφορές με φορτηγά δημόσιας χρήσης.
http://www.xrima-online.gr/oikonomia/times_a_tou_ucous_kai_tou_ba8ous.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου